Produce real Kwesi Botchwey report if Joy, Guide lied - Kwaku Baako to NDC

Kweku Baako Newsfile New Abdul-Malik Kwaku Baako, Editor-in-Chief of the New Crusading Guide newspaper

Wed, 25 Oct 2017 Source: classfmonline.com

Editor-in-Chief of the New Crusading Guide newspaper, Abdul-Malik Kwaku Baako, has challenged officials of the main opposition National Democratic Congress (NDC) to produce the original copy of the Prof Kwasi Botchwey-led election review committee report if the copies in the possession of the Daily Guide newspaper and Accra-based radio station Joy FM are fake.

The two media houses are serialising portions of the report compiled by the committee on the causes of the defeat of the NDC in last year’s presidential and parliamentary elections.

Bodi MP, Samson Ahi, who was a member of the 13-man committee has said the leaked report is “fake”.

Among other things, the leaked report described former President John Mahama as behaving like a “movie star” in the lead-up to the elections and also said the presence of former Communications Minister, Dr Edward Omane Boamah, and Presidential Staffer, Stan Dogbe, around the President, made Mr Mahama “naked”.

Excerpts of the leaked report also said out of 200 cars reserved for media personnel by the presidency, only 4 were given out.

Speaking on the leaked report on Asempa FM’s Ekosii Sen political talk show on Tuesday, 24 October, Mr Ahi told Kwadwo Asare-Barfour Acheampong (KABA) that: “We didn’t mention names, that’s why I’m telling you that the report you have is fake.”

“There have been insertions,” Mr Ahi insisted, adding: “Nobody discussed anything about 200 cars for the presidential press corps. It’s not true. It didn’t happen.”

“The original report is with the party leadership,” he said.

But speaking on Peace FM’s Kokrokoo on Wednesday, 25 October, Mr Baako asked the party to release the original copies if what is in the public domain is fake.

“Recently when DSP Tiwaa Addo-Danquah said her tape has been doctored, the NDC challenged her to produce the original tape.

“And so today if they are also saying the document intercepted by Daily Guide and Joy FM, two credible media houses, is fake, then they should also produce the original document for us to see.”

Source: classfmonline.com
Related Articles: