34
General News Tue, 8 Mar 2016

How Kenya's press saw Ghana's indece brochure goof

The error-ridden 59th Independence anniversary brochure, which was distributed at the Black Star Square in Accra on Sunday has attracted media attention in Kenya.

The Nairobi news in an article questioned, “Did Ghana grab President Uhuru Kenyatta”?

The article authored by Evelyne Musambi said: “Ghana made a farce of its Independence Day celebrations after government officials confused Kenya’s President Uhuru Kenyatta to be their own head of state in the official programme.”

“The brochure for the event had other embarrassing errors, including spelling mistakes and wrong facts about Ghana’s economic status and location on the world map.”

“Images of the brochure distributed to guests during the 59th Independence Day celebrations in the capital city, Accra, have gone viral and exposed the Ghanaian government to ridicule,” it added.

ADVERTISEMENT

The Daily Post on its part wrote:"UHURU listed as the 'President of the Republic of Ghana' (in an event program in Ghana)

The Information Services Department (ISD) on Monday apologized for authoring the error-ridden brochure, which was distributed during the celebration.

The brochure, characterized by incomprehensible grammatical expressions, poor spellings and a host of other inaccuracies, has provoked outrage and condemnation among a section of the public.

Among the many mistakes in the brochure was the description of Kenyan President, Uhuru Kenyatta, as the President of Ghana.

Expressions such as, "The innovated partnership is being concretised in many areas of economic trajectory , particularly trade...", "...rainbow at the end of the tunnel...", "...as if by divine-designed..." and "Ghana is a low-income country in the world...", have also been described as ambiguous or false by some observers.

Source: aljazeera.com
ADVERTISEMENT